Stabilny wzrost w Warszawie — Rynek Hotelarski w Polsce — Raport 2015

Stabilny wzrost w Warszawie – Rynek Hotelarski w Polsce – Raport 2015

02 09 2015 – horecanet.pl
komentuje: Andrzej Wójcik – wiceprezes zarządu ds. sprzedaży i rozwoju Satoria Group oraz Prezes VHM Hotel Management

W pierwszym półroczu 2014 tylko na rynek warszawski oraz krakowski weszło prawie 700 nowych pokoi. Pośród nich na uwagę zasługują dwa obiekty warszawskie– Double Tree by Hilton na Wawrze oraz Hampton by Hilton Centrum. Ich otwarcie będzie miało na pewno swój pozytywny wkład na potencjał stolicy.

Niezależnie od nowych graczy, Warszawa realizuje w tym roku stabilny wzrost. W pierwszym półroczu 2014, patrząc na wynik Satoria Group, notujemy stały, często dwucyfrowy przyrost obłożenia. Istotne jest, że wynik ten osiągamy przy jednoczesnym utrzymaniu dobrego poziomu cen średnich naszych obiektów. Otoczenie konkurencyjne natomiast, również utrzymuje stały, podobny trend sprzedaży, choć przy nieco słabszej dynamice RevPar. Równocześnie, ten dobry warszawski wynik odzwierciedlają statystyki ogólnopolskie. Tylko w pierwszym kwartale 2014, w obiektach hotelowych w naszym kraju zanotowano wzrost udzielanych noclegów o prawie o 7,5 proc.

Jednym z naszych głównych założeń na rok 2015 jest dalsze utrzymanie dobrego trendu obłożenia przy jednoczesnym podniesieniu rentowności sprzedaży. Szerokie inwestycje w obszarach sprzedaży, finansów i controllingu firmy na pewno pomogą nam w realizacji tych celów. Ponadto, ciągłe ulepszenia w obszarze e-commerce powodują, że dotarcie do nowych Gości to dla naszej grupy proces jeszcze szybszy i coraz tańszy. Tylko w tym roku zostały uruchomione nowe serwisy internetowe warszawskiej dywizji spółki. To kolejny krok w umacnianiu własnego, najbardziej rentownego kanału sprzedaży.

Jedną z ważniejszych inwestycji spółki w najbliższych latach jest otwarcie Hampton by Hilton Gdańsk Old Town planowane na rok 2017. Obiekt będzie działać na podstawie umowy franczyzowej pomiędzy siecią Hilton Worldwide a spółką VHM Hotel Management. Nowy hotel usytuowany będzie w centrum Gdańska, niecały kilometr od dworca głównego, w jego pobliżu znajduje też się słynny XIII-wieczny Długi Targ oraz Kościół Mariacki. 154 pokoje gościnne Hampton by Hilton Gdańsk Old Town będą częścią większego obiektu usługowego. W budynku, poza hotelem, będą znajdowały się również sklepy oraz przestrzeń do odpoczynku i rekreacji. Inwestorem jest spółka Capital Park, zaś franczyzobiorcą spółka VHM Hotel Management, wchodząca w skład Satoria Group. To oraz pozostałe planowane inwestycje na pewno umocnią spółkę w pierwszej trójce sieci hotelowych w Polsce na przestrzeni najbliższych lat.

Tysiące zadowolonych gości to najlepsza wizytówka Grupy Satoria, lidera pośród sieci hotelowych w Polsce. Siła naszej marki to zespół oddanych współpracowników, wieloletnie doświadczenie w branży hotelarskiej oraz certyfikat krajowego touroperatora. Naszym partnerom oddajemy do dyspozycji osiem obiektów z ponad 1,4 tys. pokojami, w dwóch najczęściej odwiedzanych miastach w Polsce, Warszawie oraz Krakowie. Połowa z nich, to hotele działające pod międzynarodową marką Best Western, światowego lidera sieci hotelarskich. To tylko kolejne potwierdzenie wysokiej i stabilnej jakości naszych usług.


^