Wprowadzenie nowej nazwy

Wprowadzenie nowej nazwy

Z dniem 9 kwietnia 2015 spółka przyjęła nową nazwę:

VHM Hotel Management

Prezes Andrzej Wójcik w magazynie Świat Hoteli

W magazynie Świat Hoteli ukazał się tekst Andrzeja Wójcika – Prezesa Vision Hotel Management.

Rynek hotelowy w Polsce przyspiesza. Można się zastanawiać skąd taka liczba projektów. Powód jest bardzo prozaiczny. W wielu miastach następuje nasycenie na rynku nieruchomości komercyjnych, zwłaszcza biurowych, co powoduje coraz większe zainteresowanie budową obiektów przeznaczonych pod usługi hotelowe. Czy to oznacza, że deweloperzy chcą się „przebranżowić” i rozpocząć działalność w nowym sektorze?

Oczywiście, że nie. Po prostu poszukują alternatywy, którą może być niewątpliwie budowa hoteli pod konkretne wymagania przyszłego operatora, standardów sieciowych i w efekcie uzyskanie czynszu dzierżawnego z zainwestowanego kapitału.

 

Sprawa jednak nie jest taka prosta. Zacznijmy od tego jaki hotel w danej lokalizacji miałby powstać. Idealną sytuacją jest taka, kiedy potencjalny dzierżawca we współpracy z wydzierżawiającym (inwestorem), w oparciu o lokalne uwarunkowania (warunki w-z, miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego) wspólnie dochodzą do porozumienia. Co …

Vision Hotel Management Serdecznie Witamy

Jest nam niezmiernie miło, że możemy oddać niniejszą stronę do Państwa dyspozycji. Wierzymy, iż pozwoli ona w szybki sposób zaznajomić się zarówno z naszą ofertą, jak również poznać nasze dotychczasowe portfolio.

W zakładce „O NAS” będziecie mogli Państwo zaznajomić się z tworzącymi tę firmę ludźmi, którzy stanowią o sile i jakości naszych działań. Warto tam też poznać Misję i Wizję Firmy, które nam przyświecają.

Obszary ewentualnej współpracy zdefiniowaliśmy w zakładce „USŁUGI”. Opisaliśmy tam możliwości naszej pomocy dla Państwa w obszarach zarządzania i dzierżawy hoteli. Nasze wsparcie obejmuje również inwestycję hotelową w trakcie wszystkich etapów jej powstawania poczynając od oceny lokalizacji, analizy koncepcji i projektów, poprzez uzyskanie franczyzy międzynarodowej sieci hotelowej, czy też zarządzanie projektem w trakcie budowy, a na operacyjnym poprowadzeniu hotelu kończąc.

Wszystkie te obiekty, które na dzień dzisiejszy są przez nas zarządzane, znajdziecie …

Na celowniku Vision Hotel Management

Hilton, InterContinental, Wyndham czy Accor na celowniku Vision Hotel Management.

źródło: Puls Biznesu/Propertynews.pl

Powołana przez hotelowy PUHIT firma Vision Hotel Management, której głównym zadaniem ma być zarządzanie hotelami, prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie współpracy z trzema hotelami w Polsce – podaje Puls Biznesu. Byłyby to pierwsze obiekty wzięte pod skrzydła nowo powstałej spółki. W ciągu pięciu lat VHM chce mieć w zarządzaniu 8–10 obiektów. Vision Hotel Management negocjuje też z deweloperem, który przygotowuje inwestycję handlowo-hotelową. Poza tym chce współpracować z takimi markami jak Hilton, InterContinental, Wyndham czy Accor.

Jak informowaliśmy, zadaniem spółki VHM jest zarządzanie hotelami funkcjonującymi w ramach międzynarodowych sieci. Proces zarządzania będzie prowadzony we współpracy z inwestorami oraz deweloperami, którzy zdecydują się na zaangażowanie w budowę takich obiektów.

Spółka PUHIT powstała w 1997 roku. W maju 2007 roku została przekształcona w spółkę akcyjną PUHIT SA, …

Polska konkurencja dla operatorów hotelowych

Vision Hotel Management. Polska konkurencja dla operatorów hotelowych.

źródło: Horecanet.pl

Nowa firma Vision Hotel Management, spółka córka PUHIT S.A., została powołana do życia ze względu na pojawiającą się na rynku potrzebę funkcjonowania podmiotów zarządczych, przygotowanych do profesjonalnego zarządzania obiektami hotelowymi, działającymi pod międzynarodowymi markami.

Pierwsze kroki firmy PUHIT w tym kierunku można już było zauważyć w 2011 roku, kiedy to trzy obiekty z portfolio firmy zostało „oflagowanych“ marką Best Western – 2 w Warszawie: „Felix“ i „Portos“ oraz 1 w Krakowie – „Best Western Old Town“. Te działania objęły swoim zasięgiem jak na razie hotele własne.

Kolejny krok – poprzez nowopowstałą Vision Hotel Management – obejmuje zarówno podpisywanie umów na zarządzanie, jak również umów na najem świetnie zlokalizowanych obiektów hotelowych, dla których firma jest gotowa pozyskać międzynarodową markę. Oznacza to …

Vision Hotel Management: aktywacja zarządcy hoteli

źródło: www.e-hotelarstwo.com

Vision Hotel Management to nowa na rynku hotelowym spółka należąca do sieci PUHIT SA. której zadaniem jest zarządzanie hotelami funkcjonującymi w ramach międzynarodowych sieci. Proces zarządzania będzie prowadzony we współpracy z inwestorami oraz developerami, którzy zdecydują się na zaangażowanie w budowę takich obiektów. Pomimo krótkiej działalności firma prowadzi już pierwsze negocjacje.

W zasadzie, Vision Hotel Management Sp. z o.o. nie jest nowym podmiotem, bo spółka została zarejestrowana jeszcze w roku 2004, jednak PUHIT postanowił ją aktywować, by usprawnić zarządzanie obiektami hotelowymi.

Spółka PUHIT SA powstała w roku 2007 z przekształcenia dawnego przedsiębiorstwa państwowego zajmującego się prowadzeniem hoteli robotniczych. Spółka prowadzi obecnie 7 hoteli (4 w Warszawie 3 w Krakowie) oferujących łącznie ponad 1.1 tys. pokoi, z których 3 działają pod marką Best Western. Poza hotelami PUHIT posiada 3 hostele w Warszawie (niespełna 400 pokoi) oraz …

NIE TAKA FRANCZYZA STRASZNA … CZ. 5

Franczyzę czas zacząć

ZARZĄDZANIE/ franchising

NIE TAKA FRANCZYZA STRASZNA

Wojciech Popis

 

Wybraliśmy lokalizację, zorganizowaliśmy finansowanie, podpisaliśmy umowę franczyzową, kończymy właśnie budować i wykańczać nasz obiekt. Nie pozostało już nic innego, jak tylko otwarcie hotelu. Czy aby na pewno tylko? Otwarcie obiektu franczyzowego i włączenie go do ogólnoświatowej sieci to dosyć skomplikowany proces i należy się do niego właściwie przygotować. Nie będę się rozpisywać o standardowych elementach otwarcia czy takich, które powinny być standardowe dla większości obiektów – skupię się jedynie na tych, które mogą okazać się bardzo ważne w odniesieniu do hoteli franczyzowych.

 

Odbiory

Nie bez powodu użyłem liczby mnogiej i nie mam na myśli odbiorów obiektu przez Straż czy Sanepid (co oczywiście jest ważne i konieczne), ale odbiory hotelu przez sieć. Z jednej strony musimy być przygotowani na  odbiór techniczny tzn. …

NIE TAKA FRANCZYZA STRASZNA … CZ. 4

„Damy radę!

ZARZĄDZANIE/ franchising

NIE TAKA FRANCZYZA STRASZNA … CZ. 4

Wojciech Popis

 

Wydaje się oczywiste, że budowa hotelu franczyzowego, a zwłaszcza jego wykończenie i wyposażenie, to newralgiczny element procesu inwestycyjnego. Życie pokazuje, że w praktyce można zarówno wiele stracić, jak i również wiele zyskać, gdyż kilka procent różnicy w cenie danego produktu czy usługi w prawo lub w lewo, w kilkudziesięciu kategoriach, robi różnicę. Ale nie tylko to …

 

Po pierwsze: umowa

Przede wszystkim bardzo dużo zależy od tego, do czego zobowiązują nas zapisy zawarte w Umowie Franczyzowej. Każda z sieci ma swoje wymagania dotyczące różnych kwestii, w tym dotyczących bezpieczeństwa (tzw. FLS – Fire, Life & Safety), ale większość stosuje się do międzynarodowych przepisów National Fire Prevention Association, które w niektórych obszarach różnią się od polskich wymagań. Najlepszym przykładem są tryskacze. Istnieją sieci, dla których w przypadku …

NIE TAKA FRANCZYZA STRASZNA … cz.3

Dawid z Goliatem czy jednak Syzyf?

ZARZĄDZANIE/ franchising

NIE TAKA FRANCZYZA STRASZNA …

Wojciech Popis

 

Umowa franczyzowa jest jednym z najważniejszych, jeśli nie najważniejszym dokumentem, jaki przyjdzie nam podpisać rozpoczynając i kontynuując przygodę z hotelem pod obcą marką. W tym odcinku spróbujemy zastanowić się, czy zawarte w tytule pytanie to jedynie chwyt marketingowy mający zachęcić do przeczytania tego artykułu, czy też – niestety – smutna rzeczywistość.

 Zanim jednak dojdzie do momentu zaproponowania tekstu umowy, najczęściej zostają nam najpierw przedstawione warunki biznesowe planowanej współpracy, o których w szczegółach mogliście Państwo przeczytać we wcześniejszym numerze „Hotelarza”. Zakładam, że dokument taki jest już dokumentem końcowym, zawierającym wspólnie uzgodnione podstawowe warunki współpracy (opłata Royalty, opłata Aplikacyjna, opłata za Serwis Techniczny, opłata Marketingowa, opłata za Rezerwacje, czas trwania kontraktu, itp.) Sugeruję bardzo dokładne zapoznanie się z tym …

NIE TAKA FRANCZYZA STRASZNA … cz.2

Dobry Partner – to jest to

ZARZĄDZANIE/ franchising

NIE TAKA FRANCZYZA STRASZNA …

Wojciech Popis

Z pewnością na początku warto by było zdefiniować pojęcie „partnera”.  Partner to nie tylko sieć, z którą chcemy współpracować i od której chcielibyśmy uzyskać franczyzę, ale również firmy, a przede wszystkim ludzie, z którymi przyjdzie nam współpracować zarówno na etapie projektowania, budowy  czy wykańczania hotelu, jak również w trakcie funkcjonowania obiektu.  Czy to naprawdę takie ważne? Bezwzględnie tak, dlatego uważam za słuszne poświęcenie całego jednego odcinka naszego cyklu właśnie temu zagadnieniu.

Powinniśmy zadać sobie pytanie, czy jest możliwe znalezienie tak idealnej sieci, aby sprostać wymaganiom każdego potencjalnego franczyzobiorcy. Nie – nie jest niemożliwe. Wszystko zależy od tego, czego sami oczekujemy po naszym „partnerze”. Czy szukamy sieci, która da nam markę, know-how, procedury i wszystko co potrzebne do …

^